Üst düzey düşünme becerilerinin nasıl kazandıklarını ve geliştirdiklerini anlamak için öğrencilerin başarılarının ölçülmesi gerekmektedir. PISA, PIRLS ve TIMSS gibi uluslararası geniş ölçekli sınavlarda öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesine yönelik sorular bulunmaktadır. MEB 2023 Eğitim Vizyon Belgesi’ndeki (2018a) ifadelerden hareketle MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2018 yılından itibaren geçiş sınavlarında “beceri temelli soruları” kullanmaya başladığını belirtmiştir. Bu bağlamda kademeler arası geçiş için kullandığı önemli sınavlardan biri olan LGS’nin de soru tipleri ve ölçülen özellikler açısından üst düzey düşünme becerilerine yöneldiği görülmektedir. Bu kapsamda gerek ulusal gerekse uluslararası sınavlarla birlikte ilk ve orta eğitim düzeylerinde üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesine yönelik çalışmaların olduğu ancak yükseköğretim düzeyinde bu çalışmaların daha kısıtlı olduğu görülmektedir. Bu etkinliğin amacı, lisansüstü öğrencilerinin üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesine yönelik olarak bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir. Bu kapsamda hem kuramsal hem de uygulamalı olacak şekilde bir etkinlik programı planlanmıştır.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.